Skattestigninger kommer snigende med den røde regering 😵💫
Når regeringen skal skaffe penge til at sænke momsen, stiger skatten på arbejde. Det er den helt forkerte vej at gå!
I Venstre har vi altid kæmpet for at sænke skatten på arbejde. Helt almindelige lønmodtagere skal ikke opleve, at de skal betale mere i skat, når de går på arbejde.
Men desværre er der én ting, du kan være helt sikker på, når den røde regering skal finde pengene til deres mange ubetalte regninger. Det er dig, der kommer til at betale 👎
Ifølge Højesteret var det i strid med loven, da en folkeskole i Albertslund valgte at stoppe samarbejdet med en kvindelig lærerstuderende, fordi hun nægtede at give hånden til sin mandlige kollega.
Men helt ærligt. I Danmark giver vi hinanden hånden, når vi mødes, og det er okay, at arbejdsgivere stiller det krav.
Derfor ønsker vi at ændre loven, så en arbejdsgiver fremover kan stille krav om, hvordan man omgås på arbejdspladsen.
For i Danmark møder vi hinanden med samme behandling og respekt, uanset hvilket køn man har 💙
Det her er Anna Bjerre. Hun er nyt folketingsmedlem for Alternativet, og hun mener, at det var en "gråzone", da venstrefløjsaktivister angreb Anders Fogh Rasmussen med rød maling, fordi at de var uenige med hans politik.
Men det er ikke en gråzone. Vold mod politiske modstandere er aldrig i orden! Giv et 👍 hvis du er enig!
Det skal være nemmere at sende uønskede udlændinge ud af Danmark! 👍
Et flertal i Europa-Parlamentet har stemt for at etablere udrejsecentre uden for EU og gøre det nemmere at udvise udlændinge uden lovligt ophold. Det er rigtig godt. Og noget vi har kæmpet for i Venstre.
For selvfølgelig skal vi gøre det lettere at udvise illegale migranter og personer uden lovligt ophold. Eller hvad?
Det er SF, Radikale Venstre og Enhedslisten ikke enig i. De stemte IMOD forslaget. Og stemte dermed mod regeringens egen udlændingepolitik 🥴
Det er vist ikke noget at sige til, hvis danskerne er forvirrede over regeringens kurs på udlændingeområdet...
Det er skidt for Danmark, at vi har partier ved magten, der ikke ønsker at føre en stram og konsekvent udlændingepolitik!
Ældre, Handicappede & Sundhed
16. oktober 2025
Når man kommer i en situation, hvor man har brug
for pleje, tryghed og omsorg, bør det være en selvfølge, at denne hjælp bliver
leveret med værdighed og respekt, uanset om man er ældre, handicappet eller
blot har brug for midlertidig hjælp.
Vi kan i Byrådet beslutte servicestandarder og tildele økonomi til området, men den vigtigste forudsætning for at modtageren af hjælpen oplever værdighed og respekt er vores ansatte.
Herning, det er produktions Danmark og det er vi stolte af. Et stærkt og udviklende erhvervsliv, er den vigtigste forudsætning for en kommune, hvor både
kommunal service, velfærd og solid økonomi er målsætning og pejlemærke.
Samspillet og forståelsen af, at erhvervslivet og Herning kommune, er hinandens
vigtigste sparringspartner og samarbejdspartner, er meget vigtig. Politisk er
der stor fokus på at vi har en hurtig og smidig sagsbehandling, hvor virksomheder…
Jeg har været i lokalpolitik i 24 år, og jeg tror aldrig jeg har oplevet at opmærksomheden på et emne har ændret sig så markant, som fokus på Natur, Miljø og Klima har over de sidste 4 år.
Naturen er udfordret, vi har klimaudfordringer med mere ekstrem vejr, og biodiversiteten går desværre tilbage. Derfor blev den Grønne Trepart aftalt, som et forsøg på at hjælpe naturen, reducerer klimaforandringerne og skabe bedre biodiversitet.
Bevægelse og motion er sundt, og
hvis det kunne blive en fast del af borgernes hverdag, vil det helt sikkert have en positiv
indflydelse på både fysisk og mental velvære. Derfor skal vi sikre at der er
mulighed for at bevæge sig, uanset hvor man bor i kommunen, det kan være både
organiseret og uorganiseret bevægelse eller motion. Heldigvis har vi i hele
kommunen meget fine fritids og sportsfaciliteret, hvor der både er mulighed for
holdsport og individuel…
Det bliver ofte sagt, at det vigtigste råstof vi
har i Danmark, er vores børn, og dermed viden og sikring af fremtiden. Jeg er sikker på, at den opgave som de fleste opfatter som den vigtigste, de får i livet er at blive forældre. Opgaven med at have det fulde ansvar, får både et lille menneske, men også dets opvækst og muligheder i livet, det er en stor ting.
Det er klart at børn/unge har forskellige behov,
alt efter hvilken alder de har. Jeg støtter…
Gift med Berit som er Social og Sundhedsassistent på Fuglsangsø Plejecenter
Jeg er netop fyldt 58, når vi når valgdagen.
Har 2 voksne sønner, og et barnebarn. Mads som har en Kandidat i Statskundskab. Cand.scient.Pol. Arbejder som embedsmand i et ministerium. Peter har en…